NÁDHERNÉ A POHODOVÉ VÁNOCE

22.12.2020 16:32

Hezký den.

Všem přeji POHODOVÉ A ZDRAVÉ VÁNOCE. 
Všem, kteří prožívají nepěkné chvíle setkání s cévní mozkovou příhodou, které se lidově ne nadarmo říká mrtvice, přeji mnoho sil do nelehkého boje. Ono to vlastně není setkání, ale hodně nepříjemný střet. Těm, kteří přežili a mají štěstí podpory svých nejbližších, přeji hodně trpělivosti, protože rehabilitace po příhodě se nepočítá na dny, ale na týdny, měsíce a roky. Pokroky jsou nepatrné pro okolí, ale zřetelnější pro nemocného - přeživšího. Už jsem tady jednou dal básničku, kterou jsem neuměle napsal, když jsem hledal své místo v životě a vzpomněl jsem si, že ne vždy to bylo a je lehké. S mrtvicí nikdy.

---------------------------------------------------

DNES POPRVÉ
 

Dnes poprvé  slyším, že na mě kdos mluví.
Dnes poprvé  vnímám, že mě někdo krmí.
Dnes poprvé  rozumím, co kdo říká.
Dnes poprvé  hnula se mi ruka.

Dnes poprvé  posazen v posteli jsem.
Dnes poprvé  vidím i pravým okem,
Dnes poprvé se mi zvedlo víčko.


Dnes poprvé tuším, co jím.
Dnes poprvé stojím
(s pomocí).
Dnes poprvé stojím
(sám).


Dnes poprvé vím.
Dnes poprvé vím, že vím.

DNES POPRVÉ je zázračný krok.
Postupně přibývají další a další. Chůze s oporou, bez opory, po schodech, …
Zítra snad bude další DNES POPRVÉ 
Jen VYDRŽET.

Krůčky jsou stále větší a jistější.
Velká soukromá vítězství. 
Pro lidstvo drobná, pro člověka obrovská.

------------------------------------------------------------

Přeji Vám co nejvíc úspěšných "krůčků" a "kroků" v dalším roce. (doufám, že už bez COVIDU)

MUDr. Václav Lukáš