"Citron" a odpočinek

27.10.2012 22:58

Tak jsem zvažoval, zda mám ten článek umístit sem, nebo na stránku k jiným úvahám. Týká se ale i lidí, kteří na tyto stránky nepřijdou na delší dobu a tak ho nechám tady - na očích. Proč se domnívám, že je to tak důležité. Mnoho lidí je schopných. Někteří jsou v tom, co dělají, ještě lepší. Dokud člověk může, je mu stále naznačováno, že je nepostradatelný a hlavně nenahraditelný . Sám může mít navíc pocit "nezničitelnost", Říká: "zvládnu všechno" Zapomíná ale na  staré lidové moudrosti. "I ten největší pohár přeteče" a podobně. Nejraději ale mám:"Nikdy se neví, co je dost, než se ví, co je víc, než dost". To přesně vystihuje to, co Vám chci povědět. 

 Takový člověk se nechá využívat, někdy až zneužívat. Připomíná to právě ten "citron", který jsem dal do titulku. Dokud je možno ještě něco "vymačkat", tak změstnavatelé "mačkají". A nejen oni. Někdy se nechá využívat dobrovolně. S přibývajícím věkem a vzrůstajícím věkem totiž klesá i míra sebekritičnosti.  Že jsem hrál hokej , jsem se již několikrát zmínil. Jako dorostenec jsem si vykloubil rameno. Byl jsem tedy neschopen hrát. Vedly se skoro až nešťastné řeči, že "tak dobrý obránce půjde těžko nahradit". Když jsem se ale vrátil na led, měl jsem co dělat, abych se vůbec dostal do základní sestavy. Nahradili mě. Takových příkladů znáte jistě hodně.

Chci Vám tím říct, abyste kromě dalších pravidel prevence i odpočívali. A, když to půjde, nechali se i "nahradit".

Svým pacientům jsem říkával: "Chcete se starat o vnoučata, nebo chcete, aby se starala ona o Vás ? Nikdo není nenahraditelný, myslete na své zdraví".    

Jistě chápete, co jsem Vám chtěl sdělit. Jestli ano, vyhráli jste

 

 

luk