Bazální stimulace- nádherný příklad

14.07.2012 11:01

Příklad, pokud je dobrý, měl by se následovat. Toto je skvělý příklad z praxe. Paní Anna měla podmínky pro to, aby se mohla rozhodnout. A rozhodla se, myslím, správně. To, co píše ve svém příspěvku "LDN", je paráda přístupu. Říká se tomu bazální stimulce. Blízkost milovaných lidí, jejich péče a domácí prostředí dělají doslova divy. Proč ?

Člověk se najednou ocitne v zoufalé situaci. Uvědomuje-li si stav, je zmaten a zaskočen. Je nesmírně citlivý na všechno, co je okolo. PAMATUJTE na to, že vnímá kolikrát i ve stavu "nekomunikace". Mnohokrát si pacienti pamatovali to, co se dělo, když byli "v bezvědomí".

Proto je velmi důležitý jakýkoliv, nejlépe pozitivní, kontakt. I nechtěné gesto může nemocný zpracovat chybně. To se pak může projevit negativně v celé rehabilitaci. Slova mohou získávat i jiný význam. V prvních měsících jsem volal mému kamarádovi. Sdělil jsem mu, co se mi stalo. Na druhé straně se ozvalo: "No to je příšerný". Hodně dlouho jsem toto prohlášení vztahoval k tomu, jak mluvím. To mi "nepřidalo". Později jsem si uvědomil, že to zvolání patřilo zřejmě té mrtvici. Při jakékoliv poruše zdraví může být člověk "háklivější" na reakce okolí. I když se ho třeba vůbec netýkají. Na to myslete !!! Chcete-li pomoct :-)

Slovo, gesta i řeč těla jsou VELMI mocné prostředky.

 

luk